Koliko puta ste kliknuli na sjajnu reklamu, samo da biste kasnije doživjeli potpuno razočaranje? Obećanja iz oglasa često ne prate stvarnost na terenu. Dođete u radnju po proizvod sa reklame, ali on nije na stanju. Osoblje ne zna o čemu govorite. Ambijent ne liči na ono s fotografija. Rezultat? Izgubljen kupac koji se vjerovatno više nikada neće vratiti.
Jedan nedavni primjer koji najbolje oslikava ovu situaciju dolazi iz mog neposrednog okruženja. Brat je, nakon što mu se pokvarila kosačica, tražio rezervni dio. Kao što to obično biva, algoritmi su brzo „čuli“ njegov problem i počele su iskakati reklame na društvenim mrežama. Jedna je djelovala savršeno. Upravo onaj dio koji mu treba, prikazan, označen, dostupan. Odlučio je odmah otići do radnje. Na licu mjesta razočaranje. Taj proizvod nije bio na stanju, osoblje nije bilo upoznato sa sadržajem kampanje, a odgovor je bio hladan i nespreman. Reklama je i dalje aktivna, ali potencijalni kupac je izgubljen. I što je još važnije povjerenje je trajno narušeno.
Marketinški mamac bez sadržaja je najskuplja greška
U svijetu gdje kupci dolaze informisani, nestrpljivi i s velikim očekivanjima, dobar oglas je samo prvi korak. Možete imati sjajno dizajniranu kampanju, ulagati u plaćene oglase, koristiti sve dostupne digitalne kanale, ali ako ostatak sistema ne funkcioniše, sav trud pada u vodu.
Reklama može dovesti kupca pred vaša vrata, ali ono što se događa kada on zakorači unutra to je ono što odlučuje hoće li se vratiti, preporučiti vas dalje, ili zauvijek otići. Nepovezanost između marketinga i prodaje ne samo da košta već dugoročno šteti brendu.
Kampanja počinje prije prve objave
Prije nego što kliknete „objavi“, važno je postaviti sebi (i svom timu) nekoliko ključnih pitanja:
- Imamo li dovoljne zalihe proizvoda koje reklamiramo?
- Je li prodajno osoblje informisano i spremno odgovoriti na pitanja kupaca?
- Znamo li tačno kome se obraćamo i koja je poruka koju želimo prenijeti?
- Je li lokacija jasno označena, pristupačna i usklađena s oglasom?
- Kako izgleda prodajno mjesto podstiče li dodatnu kupovinu?
- Je li korisnička usluga na nivou koji želimo da naši kupci pamte?
Ako marketing nije usklađen sa zalihama, prodajom i korisničkim iskustvom ne govorimo o strategiji, nego o improvizaciji.
Ključ uspjeha: saradnja timova i kontinuirana edukacija
Uspješna kampanja nije posao jednog odjela. To je rezultat sinergije u kojoj marketing kreira pažnju, prodaja gradi povjerenje, logistika osigurava isporuku, a korisnička podrška čuva lojalnost. Jedna slaba karika u tom lancu dovoljna je da cijela struktura pukne.
Upravo zato je cilj BIMA akademije da kroz edukacije poveže znanja i prakse, i omogući kompanijama da ne samo privuku, nego i zadrže svoje kupce. Na ovoj edukaciji, učite kako da marketing i prodaja govore istim jezikom, kako da se kampanje planiraju realno, odgovorno i timski. Učite kako da iskustvo kupca bude pozitivno od prvog oglasa do krajnje kupovine.
Ne učite samo kako se pravi dobra reklama. Učite kako da iza svake reklame stoji spreman, obučen i usklađen tim.
Investicija u znanje je najpametnija odluka
Zato, dragi poslodavci, pozivam vas da investirate u ljude koji kreiraju vaše poslovne rezultate. Pošaljite svoj marketing i prodajni tim na BIMA edukaciju jer znanje se ne troši, već množi.
BIMA akademija nudi konkretne, primjenjive i odmah upotrebljive alate za svakodnevni rad. Sa stručnim predavačima, stvarnim primjerima iz prakse i usmjerenjem ka rezultatima gradite ne samo vještine, nego i povjerenje.
Iskoristite ovu priliku. Prijavite svoj tim već danas. Jer dobar marketing je vaša pozivnica, ali sjajna usluga i spreman tim su ono što prodaje.
Vidimo se na BIMA akademiji.
Piše: Elvedina Obuća
Magistrica komunikologije, novinarka, social media manager i content creator, edukatorica u oblasti marketinga i prodajne strategije.